Overzicht
Na deze platformbijeenkomst…
- ben je op de hoogte van alle recente ontwikkelingen in de schuldhulpverlening;
- heb je geleerd van praktijkvoorbeelden en casussen van collega’s uit het werkveld;
- kun je actuele thema’s en wet- en regelgeving vertalen naar gemeentelijk beleid.
Voor wie?
- schuldhulpverleners
- beleidsmedewerkers
- managers
Zo ziet de bijeenkomst eruit
De platformbijeenkomst Schuldhulpverlening is een abonnement voor 3 bijeenkomsten per jaar, inclusief documentatie. Het abonnement bestaat uit 2 digitale bijeenkomsten van 2 uur en 1 fysieke bijeenkomst van 4 uur. Bij grote veranderingen in de schuldhulpverlening plannen we een extra platformbijeenkomst in.
Daarnaast kun je eenmalig gratis deelnemen zodat je kunt ontdekken of het platform bij jou past.

Vragen of advies nodig?
Karin van Nuland helpt je graag verder.
Dit ga je leren
Tijdens de platformbijeenkomst wissel je, samen met vakgenoten, kennis en ervaringen uit. Ook bespreken we beleidsplannen, verordeningen, voorlichtingsmateriaal en andere documenten en voorbeelden. Daarnaast nodigen we vaak sprekers uit om ontwikkelingen te vertalen naar de praktijk of hun goede voorbeelden te delen. Zo weet je wat er landelijk speelt en hoe dit van invloed is op jouw werk.
- Dinsdag 11 maart van 10 tot 12 uur (via Teams) komen de volgende onderwerpen aan bod:
‘ondernemers met financiële zorgen’ en ‘jongeren en financiële zorgen’. - Donderdag 12 juni van 10 tot 14.00 (fysiek bij Nibud in Utrecht inclusief netwerklunch). Onderwerpen worden later bekend gemaakt.
- Donderdag 9 oktober van 10 tot 12 uur (online).
Onderwerpen worden later bekend gemaakt.
